
Borås Bil gruppen
Bakgrund och målsättning med kampanj
Målsättningen med kampanjen var att lansera och sätta vår nya begagnatsatsning StartKlart* på kartan i Sjuhärad, men även i ett större geografiskt område via SoMe. Det är dags att någon tar lead och inte bara pratar om, utan också står för trygghet i samband med köp av begagnat.
Kampanjen har därför gått i en rad blandade medier och format från lansering slutet av augusti fram till idag.
Alltifrån SoMe organiskt samt Paid, både som teaser och sedan i samband med lansering. Fokus räckvidd.
Print och digitalt hos er på BT i samband med lanseringshelgen, för att sedan följa upp med en native och kryssannons löpande på torsdagar.
Veckorna direkt efter lansering följdes upp av bussbaksidor i centrala Borås.
Markbladet, blandat form av baksidor (teaser), streamer, kryss mm.
Radio sedan mitten av november, och vi går även i TV4 med vädersponsring under hela Q4.
Resultat
Vi kan summera en fantastisk premiärhelg med över 40 sålda begagnade bilar på två dagar.
Affären har därefter rullat på och StartKlart* har satt sig på begagnatkartan i Västsverige.
BT – Print och Display
Buss
Native
Klicka här för att läsa artikeln
Markbladet
Radio
SoMe paid – org