Borås Bil gruppen

Bakgrund och målsättning med kampanj

Målsättningen med kampanjen var att lansera och sätta vår nya begagnatsatsning StartKlart* på kartan i Sjuhärad, men även i ett större geografiskt område via SoMe. Det är dags att någon tar lead och inte bara pratar om, utan också står för trygghet i samband med köp av begagnat.

Kampanjen har därför gått i en rad blandade medier och format från lansering slutet av augusti fram till idag.
Alltifrån SoMe organiskt samt Paid, både som teaser och sedan i samband med lansering. Fokus räckvidd.

Print och digitalt hos er på BT i samband med lanseringshelgen, för att sedan följa upp med en native och kryssannons löpande på torsdagar.

Veckorna direkt efter lansering följdes upp av bussbaksidor i centrala Borås.

Markbladet, blandat form av baksidor (teaser), streamer, kryss mm.

Radio sedan mitten av november, och vi går även i TV4 med vädersponsring under hela Q4.

Resultat

Vi kan summera en fantastisk premiärhelg med över 40 sålda begagnade bilar på två dagar.
Affären har därefter rullat på och StartKlart* har satt sig på begagnatkartan i Västsverige.

BT – Print och Display







Buss


Native

Klicka här för att läsa artikeln

Markbladet





Radio

SoMe paid – org






TV