
Vinnare – Din Bästa Sida 2024 & Årets Butik 2025
Helsida Varumärke
Vinnare: Vildland – Kreatör: Superstudio
Motivering:
Här visar man att det går att sticka ut genom att utmana det förväntade. Deras ansvarstagande kommunikation lyfter fram värderingar som resonerar starkt med dagens
konsumenter. En satsning som bygger förtroende och långsiktig lojalitet!
En annons av absolut högsta klass
2. LF Älvsborg – Kreatör: Spoon
Motivering:
Med ett budskap som kombinerar tydlighet och lokalt engagemang skapar man ett
varumärke som känns nära och pålitligt. Deras kreativa och moderna sätt att kommunicera
stärker varumärkets position på ett imponerande sätt.
3. Borås Elhandel – Kreatör: FAB Agency
Motivering:
Med en charmig och enkel approach visar man att det lilla extra kan göra stor skillnad.
Deras genomtänkta och träffsäkra kommunikation stärker både varumärket och relationen till målgruppen.
Övriga nominerade:
- Abecita popkonst och foto – Snurr
- Borås Bil Gruppen – Borås Bil Gruppen
- Vida – Vida
Helsida Utbud
Vinnare: Högbergs Rör – Kreatör: Högbergs Rör
Motivering:
Det är så kreativt i all sin enkelhet. Vi känner, vi läser, vi ler och vi tycker om.
Tillsammans med erbjudandet blir det en utbudsannons av mycket hög klass
2. Blomsterlandet – Kreatör: Blomsterlandet
Motivering:
Erbjudandet går inte att missa, det är attraktivt och miljön det presenteras i är direkt kopplad till produkten. Annonsen har allt som krävs för lyckad utbudskommunikation
3. HSB – Kreatör: HSB
Motivering:
Ett erbjudande som är helt anpassat till målgruppen för en produkt som inte är lättkommunicerad.
Tydligt, snyggt och välgjort i varje detalj!
Övriga nominerade:
- Borås Konstmuseum – Borås Konstmuseum
- Vildland – Superstudio
- Överförmyndare i Väst – Gota Media
Digitalt Varumärke
Vinnare: Borås Elhandel – Kreatör: FAB Agency
Motivering:
Man fångar kundernas uppmärksamhet med ett enkelt och direkt budskap som inspirerar till
handling. Ett koncept som bevisar att det inte behöver vara komplicerat för att vara effektivt.
En vinnande kombination som gör dem till en mycket värdig vinnare.
2. Holgers Stugmaterial – Kreatör: Gota Media
Motivering:
Ett tydligt och tilltalande erbjudande som är perfekt anpassat för den digitala miljön.
Här levererar man med både kreativitet och precision.
Vi faller för angreppssättet och tycker det är mycket väl genomfört.
3. Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund – Kreatör: Gota Media
Motivering:
Med ett viktigt budskap som både engagerar och uppmuntrar till eftertanke.
Visas det hur man kan kombinera samhällsnytta med ett starkt erbjudande.
Detta säljer också, om än på ett annat sätt, och vi är övertygade om att detta skapar efterfrågan och driver målgruppen att agera.
Övriga nominerade:
- Lenbergs – Blick Agency
- Ulricehamns Sparbank – IPM Brand & Communication
- Vildland – Superstudio
Digitalt Utbud
Vinnare: Ljusexperten – Kreatör: Ljusexperten
Motivering:
Enkelt och effektivt. Bilderna talar sitt tydliga språk tillsammans med ett attraktivt pris.
En direkt koppling till det man erbjuder och det är precis då det fungerar. Fullt fokus på Utbud och media gör det till en riktig vinnare!
2. Salusso – Kreatör: IPM Brand & Communication
Motivering:
Kaxigt, Coolt och oerhört snyggt och elegant. Välskriven copy och ett digitalt enkelt tilltal.
Detta är en annons av mycket hög klass.
3. Friskis & Svettis – Kreatör: Friskis & Svettis och Uncut
Motivering:
Så nära, så tydligt och så rätt! Budskapet träffar alla och priset skapar attraktivitet.
En digital utbudsannons av klass!
Övriga nominerade:
- Borås stads förtidsröstning – Brainforest
- Bostäder i Borås – Bostäder i Borås + Karin Persson
- Resdax – Resdax
Röda Tråden
Vinnare: Elcenter – Kreatör: R3
Motivering:
Detta koncept fungerar överallt i alla medier oavsett tid och plats. Det går att utveckla i all oändlighet och bygger varumärke och skapar samtidigt nyfikenhet att agera här och nu.
Det finns en röd, röd, röd tråd i allt. Imponerande!
2. Borås Energi och Miljö – Kreatör: Brainforest
Motivering:
Enhetligt, varmt och det fungerar lika bra i alla medier och över tid.
Enkelt i sin tanke och välgjort i sitt utförande, det är precis så det ska vara.
3. Borås Elhandel – Kreatör: FAB Agency
Motivering:
Med en charmig och enkel approach visar man att det lilla extra kan göra stor skillnad. Deras genomtänkta och träffsäkra kommunikation stärker både varumärket och relationen till målgruppen.
Övriga nominerade:
- Lenbergs – Blick Agency
- Ulricehamns Sparbank – IPM Brand & Communication
- Abecita Popkonst & Foto – Snurr
Gratistidning
Vinnare: Pizzeria Örby – Kreatör: Samuel Staffansson
Motivering:
Att vara kreativ utan att vara kreativ, men att med glimten i ögat kommunicera direkt in i målgruppen och det mästerligt. Helt enkelt kommunikation av högsta klass.
2. Eskebo Hyvleri – Kreatör: Samuel Staffansson
Motivering:
Bild som får vår uppmärksamhet, copy som gör oss intresserade och sedan mycket snyggt gjort i varje detalj. Alla delar som krävs för en strålande annons finns där, så vi säger bara, Snyggt!
3. Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund – Kreatör: Samuel Staffansson
Motivering:
Det är både roligt och kreativt samtidigt.Budskapet talar direkt till målgruppen och får oss att tänka till. Ett angreppssätt som förvånar och fungerar.
Övriga nominerade:
- Borås Elhandel – Fab Agency
- Elon Kinna – Samuel Staffansson
- Sju Sjöar – Emma Andersson
Native
Vinnare: Rångedala Plantskola
Motivering:
Man gör det igen – äkta och intressant. Det är välskrivet, balanserat och det känns rätt hela vägen. Skickligt hantverk som utnyttjar rörliga möjligheter för att på ett generöst sätt utbilda läsaren.
Native annonsering på högsta nivå!
2. Zephyr Renewable
Motivering:
Att beskriva och inte bara skriva är en konst och det görs här på ett mycket välgjort sätt.
Det blir framgångsrikt och man blir intresserad, vilket gör det till en Native annons i Toppklass!
3. Magnolia
Motivering:
Kombinerar bildspråk och textspråk på ett balanserat och tydligt sätt, utan att det på något sätt känns reklamigt. Här gör man precis rätt för att det skall fungera!!
Övriga nominerade:
- Borås Energi och Miljö
- Elina Assistans & Omsorg
- Navet Science Center
Årets Kampanj
Vinnare: Borås Elhandel – Kreatör: FAB Agency
Motivering:
Att göra något kreativt som bygger både varumärke och skapar effekt är svårt.
Att kunna, våga och orka fortsätta över tid och över medieslag är imponerande.
Det bygger ett starkt varumärke över tid, och skapar samtidigt intresse här och
nu. Strålande kampanj!
Årets Butikskategorier
Årets Butik: Vildland
Motivering:
Årets Butik kombinerar en snygg butik med en unik upplevelse och bjuder besökaren till en plats där kvalitet och medvetenhet går hand i hand. Med sitt fokus på hållbarhetstänk hela vägen och ett tydligt urval av varumärken har vinnaren skapat en destination som står sig stark, breddar och kompletterar butiken. Detta är ett lysande exempel på hur framtidens handel kan vara både inspirerande och hållbar.
Årets Kedjebutik: Akademibokhandeln Borås City
Motivering:
Årets kedjebutik har med ett brett utbud, god service och en tydlig nisch inom sin bransch skapat en verksamhet som inte bara attraherar kunder utan också bygger långsiktiga relationer. Trots svåra omständigheter senaste åren visar de en imponerande förmåga att anpassa sig och fortsätta utvecklas. Genom att arrangera aktiviteter som väcker intresse och engagemang har man lyckats med att väcka kundernas intresse och behålla dem.
Årets Café: Säsongsbagar’n
Motivering:
Årets café erbjuder ett genomtänkt sortiment där varje vara väljs med omsorg och det närodlade får en framträdande roll vilket man som kund känner i varje tugga.
Med inspirerande evenemang och samarbeten med andra aktörer bidrar caféet till en starkare gemenskap och ett levande lokalt näringsliv.
En förebild med ung drivkraft som visar vägen för framtidens företagande!
Årets Restaurang: Vinci
Motivering:
Årets Restaurang erbjuder en helhetsupplevelse med utsökt mat och dryck i en fantastisk miljö.
Med en varm atmosfär, hög service och ett genuint intresse för sina produkter välkomnar restaurangen in till såväl intima middagar till större sammankomster.
Det är med andra ord inte en slump att vi ytterligare en gång får lov att utnämna denna finalist till vinnare i Årets Restaurang i Borås!
Årets Salong: Familjen Sandwalls
Motivering:
Årets salong erbjuder sina kunder behandlingar i framkant.
Genom att ständigt utveckla och hålla sig uppdaterade med de senaste trenderna och teknikerna, levererar salongen tjänster av högsta kvalitet.
Med noggrannhet i varje detalj och en stark strävan efter tillgänglighet, skapar salongen en upplevelse där varje kund känner sig omhändertagen och får en helhetsupplevelse av omsorg och professionalism.
Salongen har skapat sig en unik position i Borås, där man både har sin egen akademi och perukateljé.