Borås Elhandel

Bakgrund och målsättning med kampanj

Å ena sidan har vi Borås Elhandel som en trygg och säker leverantör av elavtal. Å andra sidan har vi en hel värld av spänning. Bokstavligen. För de senaste åren har varit kopplade till läskigheter kopplat till energikris och lågkonjunktur. Men det är dags att vända det till något positivt. Kanske till och med lustfyllt. För att positionera Borås Elhandel tydligare mot konkurrenterna och bygga varumärket som en trygg och säker leverantör av elavtal, krockade vi deras värld med ett populärkulturellt fenomen som nästintill alla har en relation till. Spänningsromaner och thrillers. En kampanj där Borås Elhandel fick möta spänningsgenrens klyschor och estetik och skapa hela nya bestsellers. Eller vad sägs om ”Elräkningen som sköt i taket”? Eller ”12 grader i sovrummet”. Alla enheter uppmanade tittaren att vända sig till Borås Elhandel för ett lyckligt slut. 

Resultat

– Borås Elhandel har i kampanjmätningen 172% respektive 468% högre reklamobservation än de främsta konkurrenterna Fortum och Tibber. – Kampanjmätningen ger oss också ett högt betyg avseende reklamens förmåga att särskilja sig från annan reklam för liknande produkter. Borås Elhandel presterar här drygt 15% bättre än branschgenomsnittet. – Under påståendet att reklamen överraskar/förvånar ger kampanjen 38% högre värde än branschgenomsnitt.

BANNERS



FILM (Tv4_Youtube)


PRINT

RADIO

SOME