Vinnare 2023 – Din Bästa Sida & Årets Butik

Röda tråden

Vinnare: Borås Bil Gruppen – Kreatör: IPM Brand & Communication

Motivering:

Detta koncept fungerar inte bara i print och digitalt utan i alla medier oavsett tid och plats.
Det bygger både varumärke och skapar samtidigt nyfikenhet att agera här och nu.
Det finns en röd tråd i allt, även om varje enhet fungerar lika bra i sitt eget sammanhang.
Imponerande!

2. Borås INK – Kreatör: Blick

En härlig närhet till det man vill kommunicera och det fungerar lika bra i alla medier och över tid.
Enkelt i sin tanke och strålande i sitt utförande..

3. Borås elhandel – Kreatör: FAB Agency

En copy av högsta klass som fungerar och kan varieras över tid och rum.
Snyggt utfört och extra bra att våga ta ut svängarna när copyn håller ihop hela konceptet.

Övriga nominerade:

NY – Gota Media Brand Studio
Paroy – Gota Media Brand Studio
Lenbergs – Blick

—————-

Native

Vinnare: Rångedala Plantskola – Kreatör: Gota Media Brand Studio

Motivering:
Det känns äkta och det skapar intresse.
Man vill läsa mer, förstå mer och det känns rätt hela vägen.
Välgjort och skickligt! Nativeannonsering när den är som bäst!

2. Elcenter – Kreatör: Gota Media Brand Studio

Motivering:
En personlig beskrivning av något som jag också vill lyckas med.
Det blir framgångsrikt för att göra mig intresserad och sedan är det både välskrivet och välgjort.
Toppklass!

3. Thai Concert in Europe – Kreatör: Gota Media Brand Studio

Motivering:
Varför göra det svårt, när man kan göra det lätt.
Smakfullt enkelt, men samtidigt skapar det ett sug att vilja besöka och uppleva.
Det finns inget mer att begära.

Övriga nominerade:

Örby Pizzeria
Södra Älvsborgs RF
Qlean

—-

Digitalt utbud

Vinnare: Borås Bil Gruppen – Kreatör: IPM Brand & Communication

Motivering:
Tydligt erbjudande, personlighet och charm, anpassat till mediet är tre byggstenar som skapar brilliant digital utbudsreklam.
Vi bockar av alla tre och säger: ”Grattis till en härlig annons serie”.

2. Västtrafik – Kreatör: Västtrafik

Motivering:
Det personliga tilltalet, tillsammans med ett genomarbetat koncept
väl anpassat för den digitala världen är en härlig kombination.
Det skapar en känsla av att jag vill vara med på resan.
Snyggt jobbat!

3. Vildland – Kreatör: Superstudio

Motivering:
Alla vill sälja och alla vill sälja en speciell fredag!
Då vill någon vara annorlunda, lyfta sig och ta ansvar.
Detta säljer också, om än på ett annat sätt, och vi är övertygade om att detta skapar efterfrågan OCH driver försäljning.

Övriga nominerade:

Qlean – Kreatör: Niklas Eriksson
JoelJolina – Kreatlr: JoelJolina
Bostäder i Borås – Kreatör: Bostäder i Borås

Digitalt varumärke

Vinnare: Pizzeria Roma – Kreatör: Gota Media Brand Studio

Motivering:
Att använda mediet för att så tydligt och direkt visa precis det händelseförlopp vi känner igen oss i är klockrent!
Det behöver inte vara snyggt och exakt för att vara rätt utan snarare kul och charmigt!

2. Södra Älvsborgs Räddningstjänstförbund – Kreatör: Gota Media Brand Studio

Motivering:
Att ta ansvar för att vi ska förstå vikten av att vara försiktigt och förbereda sig, samt göra det så tydligt och bra bygger ett starkt varumärke.
Vi förstår, vi känner oss delaktiga och vi gillar det skarpt!.

3. Borås Elhandel – Kreatör:  FAB Agency

Motivering:
En idé som involverar oss som betraktare och en enkelhet som passar perfekt för mediet.
Svårare behöver det inte vara.

Övriga nominerade:

Sparbanken Sjuhärad – Kreatör: Sparbanken Sjuhärad
Cernera – Kreatör: Cernera
Borås Stad Stadsledningskansliet – Kreatör: Brainforest

Helsida utbud

Vinnare: ICA Citybutikerna – Kreatör: Snurr

Motivering: Helt makalös insikt i vad som är viktigt för kunden.
Att våga sälja tid och inte en produkt eller tjänst är brilliant!
Det är sedan välgjort i varje detalj, helt enkelt kommunikation av högsta klass.

2. Qlean – Kreatör: Niklas Eriksson

Motivering:
Bild som får vår uppmärksamhet.
Pris som gör oss intresserade och en copy som är direkt kopplad till vårt bolagsnamn.
Alla delar som krävs för en perfekt utbudsannons finns där, så juryn säger bara; Grymt jobbat!

3. Västtrafik – Kreatör: Västtrafik

Motivering:
Ett utbudskoncept som går att bygga vidare på i oändlighet.
Tydligt budskap, lockande pris och ett sätt att uttrycka det som både är tilltalande och effektivt.
Vi ser fram emot att se hur ni tar resan vidare!

Övriga nominerade:

Fotriktigt – Gota Media Brand Studio
BENNE Pastabar – Gerd Kommunikation
Torpa slottsteater – Torpa slottsteater
Qlean – Niklas Eriksson
Ica City – Snurr

Helsida varumärke

Vinnare: Autocirc – Kreatör: R3

Motivering:
Är man viktig, men okänd är det inte lätt eller självklart att bygga sitt varumärke men ack så viktigt.
Tydligt, enkelt och en härlig copy med självinsikt.
Det kan inte bli så mycket bättre!

2. Pizzeria Roma – Kreatör: Gota Media Brand Studio

Motivering:
Det är så genialt i all sin enkelhet.
Vi känner igen oss och gillar en copy med glimten i ögat.
En varumärkesannons av hög klass!

3. Navet Science Center – Kreatör Ståhle Branding & Communication

Motivering:
Vi kan inte sluta att le och ta till oss.
Det är gulligt och effektivt för att få oss att vilja förstå mer
Man sår ett frö för att vi ska ta det till nästa steg.
Välgjort i varje detalj!

Övriga nominerade:

Paroy – Kreatör: Gota Media Brand Studio
Allegatan 17 – Kreatör: Emily Corrales
Abecita Popkonst o Foto – Kreatör: Snurr

Gratistidning

Vinnare: Horreds Lantmanna – Jonas Bohlin

Motivering:
Visualiserar det möte man vill visa oerhört snyggt och elegant.
Välskrivet i sin copy och ett personligt och ödmjukt tilltal.
Detta är en annons av mycket hög klass.

2. Borås Elhandel – Kreatör: FAB Agency

Motivering:
Enkelt och effektivt.
Vi ler, vi förstår och vi gillar tilltalet.
En direkt koppling till det man erbjuder och det är precis då det fungerar.

3. Borås Bil Gruppen – Kreatör: IPM Brand & Communication

Motivering:
Det kunde blivit fel, men blev jätterätt!
Det kunde blivit för mycket, men blev charmigt.
Att våga är att vinna och detta blev en fullträff!

Övriga nominerade:

Marks Energi – Kreatör: Gota Media Brand Studio
Alfredssons blommor – Kreatör: Emma Andersson
Mjöbäcks sparbank – Kreatör: Mjöbäcks sparbank

Helhetspriset

Vinnare: Abecita Popkonst och foto

Motivering:
Att göra något bra och unikt en gång är svårt.
Att kunna fortsätta över tid att leverera kommunikation av högsta klass är imponerande.
Det bygger ett starkt varumärke över tid och något som vi alla vill vara en del av. Lika välgjort varje gång!

Årets butik

Vinnare: Cassise

Motivering:
Årets butik i Borås utmärker sig genom att erbjuda en möjlighet att sätta guldkant på vardagen och lyxa till helgen.
Med en familjär atmosfär, ett unikt sortiment och en äkta passion för sina produkter skapar de en plats som berikar Borås och stadens utbud.
De levererar produkter av högsta standard och har ett tydligt servicetänk.
Målmedvetenheten hos ägarna och deras trogna kunder har återigen lett dem till utmärkelsen.

Övriga finalister:

Jolina
Nya Ladan

Årets salong

Vinnare: Salong Karma

Motivering:

Årets salong utmärker sig genom en imponerande kombination av stor kreativitet,
brett utbud av behandlingar och framförallt ett stort kundfokus som spetsas med en rejäl dos glädje.
Salongen vågar satsa och tänka nytt vilket bidrar till deras framgång och gör den till en plats där inspiration och passion skapar minnesvärda upplevelser
för varje besökare.
Den glädje och gemenskap som finns smittar av sig både bland de dedikerade medarbetare och deras kunder,
vilket gör salongen till ett självklart val för skönhetsvård och avkoppling

Övriga nominerade

Familjen Sandwall
Care of M

Årets Café

Vinnare: Vänga Kvarncafé

Motivering:
Med vackra omgivningar och kärlek till det lokala nyttjar Årets Café sitt läge till sin fulla potential och lyckas skapa en självklar plats för både nya och trogna gäster.
Man har etablerat sig som en plats där kärlek till det lokala, hållbarhet och en smakfull upplevelse förenas på ett unikt sätt.
Hållbarhet genomsyrar varje aspekt av verksamheten, från råvara till den totala upplevelsen vilket skapar förtroende hos gästerna och gör att allt smakar lite godare.

Övriga nominerade

Café Viskan
Café Orion

Årets restaurang

Vinnare: Balthazar

Motivering:
Årets restaurang är inte bara en plats att äta på, den är en hyllning till att skapa ett pulserande centrum för möten, god mat och dryck.
Med en passion för att skapa något unikt och ett starkt förtroende från sina gäster håller de löftet om att erbjuda en bubblande upplevelse utöver det vanliga.
The perfect spot för alla som vill känna sig välkomna och vara en del av en gemenskap.

Övriga nominerade:

Räven & Rönnbären
Babbel